Postępowe ludobójstwo

„…grzech leży u wrót i czyha na ciebie, a przecież ty masz nad nim panować.” Rdz. 4, 1-16

„Postęp”, rozwój technologii, powszechna edukacja, organizacje międzynarodowe nie zmieniły człowieka i nie zmienią. Naiwnością jest sądzić, że uniwersyteckie mrzonki typu „psychoanaliza” i inne „izmy” zastąpią pisane od 7 tysięcy lat mistyczne refleksje o ludzkiej naturze.

https://www.aa.com.tr/en/middle-east/israeli-army-stole-bodies-arrested-patients-in-gazas-al-shifa-hospital-doctor/3064890

Człowiek jest wolny w swych wyborach i tylko człowiek sam może okiełznać swój gniew. Żyjemy w czasach, gdy miliony ludzi nienawidzą bezimienne inne miliony tylko dlatego, że ktoś urodził się z matki Arabki, Rosjanki, Żydówki czy Polki. To jest skrajnie głupie i złe. W Turcji na chleb pracują moi przyjaciele Kurd, Żyd, i wielu innych. Tydzień temu byłem na mszy katolickiej na wschodzie Turcji w Mersin, gdzie poza Turkami było tylko dwoje obcych sobie Polaków, a msza  była okazją do poznania się i nawiązania serdecznych relacji. Tuż obok na plaży pili piwo Rosjanie z Ukraińcami.

„Caïn i Abel” Josep Vergara, 1726–1799.

„Mężczyzna zbliżył się do swej żony, Ewy. A ona poczęła i urodziła Kaina, i rzekła: «Otrzymałam mężczyznę od Pana». A potem urodziła jeszcze Abla, jego brata.
Abel był pasterzem trzód, a Kain uprawiał rolę. Gdy po jakimś czasie Kain składał Panu w ofierze płody roli, i również Abel składał pierwociny z drobnego bydła i z jego tłuszczu, Pan wejrzał na Abla i na jego ofiarę, na Kaina zaś i na jego ofiarę nie chciał patrzeć. Smuciło to Kaina bardzo i chodził z ponurą twarzą. Pan zapytał Kaina: «Dlaczego jesteś smutny i dlaczego twarz twoja jest ponura? Przecież, gdybyś postępował dobrze, miałbyś twarz pogodną; jeżeli zaś nie będziesz dobrze postępował, grzech leży u wrót i czyha na ciebie, a przecież ty masz nad nim panować».
Kain zwrócił się do swego brata, Abla. A gdy byli na polu, Kain rzucił się na swego brata, Abla, i zabił go. Wtedy Bóg zapytał Kaina: «Gdzie jest brat twój, Abel?» On odpowiedział: «Nie wiem. Czyż jestem stróżem brata mego?»…” Rdz. 4, 1-16

Św. Maksymilian Kolbe. 29 lipca 1941 roku podczas apelu obozowego w KL Auschwitz zgłosił się na śmierć w zamian za jednego ze współwięźniów.

„Armia izraelska najechała budynki szpitala, zniszczyła sprzęt medyczny i odcięła prąd” – powiedział Anadolu Moataz Harara, lekarz ze szpitala Al-Shifa. „Po wycofaniu się armii wysadzili generatory prądu”. „Na izbie przyjęć znajduje się 40 pacjentów, których należy ewakuować do szpitali w południowej Strefie Gazy, ponieważ wymagają pilnej opieki medycznej” – dodał. Mustafa Sukeik, inny lekarz w szpitalu, powiedział Anadolu, że „armia oblegała Al-Shifa i ograniczała ruch. Zostaliśmy odcięci od komunikacji i walczyliśmy o żywność”. aa.com.tr

Paweł Klimczewski

Proszę linkować do tej strony. Poniżej info jak można mnie wesprzeć w działalności publicystycznej. Obecnie to moje jedyne, skromne źródło dochodów. Linkując teksty w Social mediach, a nie źródła zapewniamy przychody z reklam dla Meta, tj. FB, Instagram, WhatsApp i innych.

Możesz mnie wesprzeć dowolną kwotą na konto:

mBank : 87 1140 2017 0000 4002 1094 2334

Paweł Klimczewski, tytułem: wpłata

Dziękuję ze wsparcie niezależności mediów w Polsce.